pondělí

SKOTSKÁ VEJCE a BANÁNOVO-MERUŇKOVÝ DŽEM


SKOTSKÁ VEJCE
malý tip na nedělní oběd:-)

Mleté maso smícháme s namočenou houskou, vajíčkem a kořením. Já dávám kupovanou směs koření na mletá masa. Zahustíme strouhankou. Z masa vytvarujeme placičky, na každou položíme natvrdo vařené vejce, zabalíme jako knedlík, obalíme ve strouhance a dáme smažit. 
Množství surovin zvolte podle počtu strávníků:-)



A tenhle "provázkový" koláč jsem upekla o víkendu. Těsto je klasické křehké.

Namačkala jsem ho do formy, do igelitového sáčku jsem nandala tvaroh, odstřihla růžek a udělala "provázky". No, spíš jsem se o ty provázky snažila:-)))

Stejným způsobem jsem na koláč dala banánovo - meruňkový džem vlastní výroby:-)

 
A na závěr přišel na koláč mák:-)


Ještě přidám receptík na džemík.
Hodně zralé meruňky a banány rozmačkám vidličkou, v poměru cca dvě třetiny meruněk a třetina banánů, při větším množství umelu na masovém mlýnku. Zasypu cukrem (od oka) a vařim do zhoustnutí. Během vaření ochutnám a když se mi džem zdá málo sladký, přisypu cukr. Jak je džem dostatečně hustý, je hotový:-)
 
Přeji všem dobrou chuť:-)
Ajka