úterý

NEDĚLNÍ PROCHÁZKA ZAHRADOU

Dnes je krásný letní den, tak si uděláme malou procházku po zahradě:-)

Začneme u bylinkového záhonku. Do obrubníku kolem záhonu jsem vysela osm druhů nízkých kytiček, vylezly jen tři druhy .... ale možná bych spíš měla napsat, že jen tři druhy odolaly slimejšům:-)


Z bylinek se slimejšům ubránil rozmarýn a máta....

A taky meduňku ty potvory sliznatý nemusí.
Pozorný čtenář si jistě všiml, že vůně meduňky přilákala koníka:-)


A tady je zblízka:-)

Teď koukneme do skleníku.
Melouny už brzy začnou kvést....

A utrhla jsem první hadovku!

Čajot se po útoku slizounů naštěstí vzpamatoval....

Jedna roubovaná hadovka se nám přeměnila na dýni. Dcera říkala ať to nechám být, že možná budeme mít dýni s okurkovou příchutí:-))


A jdeme se podívat dál....
Trávník je plný jetele, včelky mají hostinu:-)

Konečně jsem překonala mé zpožděné reflexy a tři včelky se mi podařilo zachytit v letu:-)




Cuket jsem měla, pokud mě paměť neklame, pětadvacet sazenic. Už jsem si v duchu malovala, jak v létě bude holka stát před brankou se stolečkem a nápisem cukety zdarma, ale slimejši smýšleli jinak ....
Teď jen doufám, že se těch pět zbylých dožije dospělosti:-))


Tady je vloni koupená réva a za ní hrášek.

Po obrubníku skákal další koník, ani jsem ho nemusela přemlouvat, zapózoval sám:-)


Tady jsem si ani nestačila všimnout, jestli to je vosa nebo sršeň, a zmizlo to k sousedům:-)


A jdeme se podívat na skalku....
Na růžích nám přistála moucha z jiné dimenze!

A další potvora přistála rovnou Míšovi na hlavě:-)
A to byste nevěřili, co těch různých potvor bylo po zahradě!
Míša se děsně bavil tím, že je vždycky někde narafičil a tahal mě, ať se jdu podívat co našel .... ale už jsem nefotila:-)


Skalku jsem letos osévala dvakrát, několik sáčků s několika druhy letniček i trvalek .... vylezly jen dvě tyhle červené kytičky!! Za nimi vidíte hluché místo, které podle mých plánů mělo být samý květ ....


A další hluché místo je za měsíčkem. Tak nevím ... buď je to očarované, nebo se slimejši postarali ... ale dávala jsem semínka i na jiná místa na skalce a taky nic. Asi jsem měla výsev zasypat vrstvou protislimákovských granulí:-)


Teď se mrkneme do fóliovníku.

Hlávkový salát ani nezačal tvořit hlávku a hned šel do květu. Nechali jsme ho, kdyby třeba slimejši chtěli:-))

Ale nechtěli! 
Vrhli se hned na ledový salát!! 
Jsme opravdu jen postavili slimejšům spižírnu:-))

Na záhonech to není o nic lepší, ubránila se jen červená řepa a kadeřávek. Jo a  ještě kedlubny statečně odolávají slimáčím nájezdům:-)


Za barákem mi po plotě leze divoký chmel....

Kolem plotu jsou jiřiny -  a taky ožraný....

Ostružiny už kvetou, a dokonce se mi podařilo zachytit čmeláčka v letu:-)


Psí víno taky kvete a včelky na něm vesele hodují...

Na záhonech zas hodují kněžice.
Vygooglila jsem, že tohle je kněžice zelná. Ale co dělá u nás, když žádné zelí nemáme, to je tedy záhada:-D


Tohle je melounové šílenství. Taťka poctivě vybral z melounu semínka a že si je mám zasadit .... a oni fakt vylezly:-)
A teď nevím, jestli je mám zasadit nebo nechat jako návnadu slimejšům .... ale bych řekla, že to vyjde nastejno:-))


Na kapradině se proháněl další koník. 
Byl hodný a ochotně pózoval:-)




Ještě se mrkneme na rybízy a dnešní prohlídku zakončíme. Chtěla jsem vyfotit bobule, ale beruška žeroucí mšice byla zajímavější:-))




Ale nejlíp se stejně celý den měla naše kočka:-)

♥ Děkuji všem za milou návštěvu ♥
Ajka