pátek

ŠIJEME ADVENTNÍ KALENDÁŘ - část první - knoflíčky

Pro děvčata, která se rozhodla šít se mnou adventní kalendář, jsem připravila seznam materiálu a postup na pokračování:-)
Kalendář bude mít čtyřiadvacet šitých ponožek, které budou viset na vlastnoručně vyrobených knoflíčkách.
Dnes vyrobíme knoflíčky, příště ušijeme ponožky a nakonec kalendář zkompletujeme.
 
 POTŘEBNÝ MATERIÁL
Vánoční látka, spodní jednobarevná látka a vatelín. Spotřeba závisí na velikosti kalendáře.
Stužka cca 3m.
48 dílů o velikosti cca 20x15cm z různých  vánočních či jednobarevných látek na ponožky. Doporučuji připravit si nejdříve jen díly dva, ušít ponožku a bude-li vám velikost vyhovovat, nastříhat další díly, případně velikost upravit.
Modelovací hmota na výrobu knoflíčků.
                                         
                                 
 Tak a jdeme na to:-)

Dnes si připravíme knoflíčky - na ty doporučuji Fimo. Zkusila jsem je ze samotvrdnoucí hmoty, ale  byla to katastrofa, byly jak ze sádry a lámaly se. Takže knoflíky nakonec letěly do koše a já letěla koupit Fimo:-) Vzala jsem bílé třpytivé.



Fimo rozválíme, vybereme si vánoční formičku a vykrajujeme knoflíčky. Potřebujeme 24 kousků, pro jistotu jich ale udělejte víc, kdyby se některý rozbil:-) Do knoflíčků uděláme dírky - na to jsem si upravila umělohmotnou vidličku. Ale jde to i špejlí či zápalkou. Na ocas komety pak napíšu čísla:-)


Fimo jsem měla v troubě 30 minut při 100 stupních - tady jsou po vytažení z trouby:-)


A tady důkaz, že jsou opravdu třpytivé:-)

To je dnes vše, příště ušijeme ponožky:-)