sobota

OD PONDĚLÍ DO PÁTKU

 aneb TÝDENNÍ STŘÍPEČKY:-)


        PONDĚLÍ

K obědu jsem po delší době uvařila čočku a k ní ohřála uzená stehýnka.


Odpoledne jsme zajeli koupit malý fóliovník. I když myslim, že tam stejně ty potvory sliznatý nalezou, když i do skleníku se dostali. Ale naděje umírá poslední, tak snad letos zbydou saláty i pro nás:-)


Koupila jsem i sadbovač, hlavně na melouny:-))

Když přišel manža z práce, ukázala jsem mu našeho nového domácího mazlíčka. 
To si tak v klidu ťukám na klávesnici, když tu mi na monitoru přistál motýl! Nemám ani tucha, kde se v tom pokoji vzal:-)



Večer jsem stihla došít taštičku:-)


   ÚTERÝ

K obědu dnes byly šunkofleky ze zbylých včerejších uzených stehen.


Po obědě jsem poslala dítko pro chleba .... a ono nevědělo, co s penězma:-D


Odpoledne bylo pěkně, tak jsem šla trochu poklidit zahradu. Už mi vylezla rebarbora!


A čemeřice už taky kvete:-)

K večeři jsem ze zbytku včerejší čočky uvařila polévku....


Večer jsem zdolala horu montérek. Ještě, že mám dost záplat:-)


A ještě jsem si stačila připravit látky na dětské batůžky....



  STŘEDA

K obědu jsem uvařila hrnec guláše s knedlíkem. Měl by zbýt i na zítra....


Zkontrolovala jsem peckokytky. Něco sice přes zimu odešlo, ale vytrvalci zůstali:-)
Avokádo je fakt divný. Místo aby rostlo do výšky, hraje si na bonzaj ....


Maracuja zimu ve zdraví přežila....

Karambola přes zimu shodila skoro všechny listy, a páč je to rostlina stálezelená, asi proto, že jí byla zima:-)) Stonek je ale pořád zelený, tak jsem zvědavá na jaře:-)


Broskev taky na zimu úplně opadala, no jako každá jiná broskev, tak uvidím, jestli se ještě zazelená:-)


Datlovník roste pěkně do výšky....

Z manga vylézá druhý stonek.....

Pomelo vypadá móc dobře....

A tohle taky vypadá moc dobře, ale nemám ani tucha, co to vlastně je. Vyrostlo to v květináči, kde byly pecky z granátového jablka... ale do granátovníku to má hodně daleko:-)



No, to jak drhnu kuchyň a smejčim po baráku pavučiny fotit nebudu, tak až večeře - obložený chlebík ve vajíčku:-)


Večer manža prohodil něco v tom smyslu, že bych mu taky mohla něco ušít. Myslel tím nový potah na křeslo, ale to je ještě hudba budoucnosti. Zatím jsem ve fázi skoro vymyšleno:-)  Ale aby neřek, ušila jsem mu aspoň pytlíček na svačinu. Aspoň bude moct chlapům v práci vykládat, že ta jeho zas neví co roupama:-D



 ČTVRTEK

Oběd dnes byl rychlovka, páč guláš ze včerejška opravdu zbyl. Jen jsem do něj přidala papriky a hrášek.


Po obědě jsem poslala dítko štípat dříví. Asi půl hoďky se ozývalo bouchání, pak podezřelé ticho.... Dítko v prachu, zbyly po něm jen rukavice:-)


Mrkla jsem do skleníku, vzpomněla si jak ho vloni okupovala banda slimejšů a šla jsem studovat chytrou knížku.


Plán je zatím takový: Sehnat slepice, kachny, ježky a ropuchy. Přes celou zahradu vykopat strouhu a nalít do ní pivo. Vše to ještě pojistit centimetrovou vrstvou protislimákovských granulí po celé ploše zahrady.... a jsme tutově bez slimáků!
Synátor měl ale jiný názor - jen aby tam to zvířectvo pod vlivem alkoholu ruku v ruce se slimáky netancovalo čtverylku:-)


Odpoledne si přišla dcera půjčit moučkový cukr, že bude péct bábovku. Já sice měla v plánu tvarohový koláč, ale napadlo mě, že tvarohová bábovka bude lepší, páč tu už jsem dlouho nedělala, kdežto koláč jsme měli o víkendu. Tak jo. Holka šla péct mramorovou a já tvarohovou.


A kdo chce vidět nepovedenou bábovku, tak koukejte!! Prý žraločí:-)) Ale k jídlu byla, to zas jo, a dobrá:-)


Když jí viděla dcera, hned přiběhla ukázat tu svou:-)


Večer jsem zas hlídala nemocné dítě, ale stačila jsem i nastříhat na dva dětské batůžky:-)



                       PÁTEK

Na oběd jsem dnes přichystala vepřové na žampionech s rýží. Původně jsem místo rýže chtěla zkusit pečené knedlíky, o kterých jsem se dočetla u Maji (do té doby jsem fakt netušila, že něco jako pečené knedlíky existuje), ale tři dny po sobě knedlík by bylo moc. Tak příště:-)


Odpoledne jsem opět kluka vyhnala štípat dříví. Moc se ale nepředřel:-)

Bylo hezky, tak jsem zas trochu poklízela na zahradě. Našla jsem loňskou přeživší mrkev:-)


Ze včera mi ještě zbyl tvaroh jak jsem pekla tu žraločí bábovku, a nic jiného než koláč mě nenapadlo:-) Taková rychlá improvizace - bábovkové těsto, 3/4 nalít na plech, na to tvaroh, v 1/3 těsta rozmíchat kakao a nalít na tvaroh.


Večer jsme s dcerou zajely doplnit zásoby na víkend.
Pořád tvrdí, že v pubertě už není, ale řekla bych, že jo:-))



A jedem zpátky.
Ženské by opravdu potřebovaly víc jak dvě ruce:-))


A poslední foto od šicího stroje - trochu jsem popojela s batůžkem:-)


♥ děkuji všem, kdož dorolovali až sem ♥
Ajka